Gemeenschappelijke delen

 

3.1 Ingang, gang, traphal

Onderhoud

Betaalt u voor het onderhoud van de "gemeenschappelijke delen" van uw appartement?
Dit is de gemeenschappelijke gang en traphal. Dan zorgt de BMH voor een poetsvrouw. U betaalt daar elke maand een voorschot voor. Na ongeveer een jaar vergelijkt de MBV de werkelijke kosten met de voorschotten. Nadien krijgen alle huurders van het appartementsgebouw een afrekening.

Betaalt u niets voor het onderhoud van de gemeenschappelijke delen?
Dan moet u met uw medebewoners een beurtrol afspreken voor het poetsen.

Opgelet!
De poetsvrouw is personeel van de BMH. Zij mag geen bevelen aannemen van de huurders.

Plaats geen meubels, toestellen of huisvuil in de gangen, op de trappen of in de inkom. De kosten voor het verwijderen ervan zijn ten laste van de huurder.

Tip:

Bent u de sleutel of een badge van de gemeenschappelijke inkomdeur kwijt? Neem dan contact op met de BMH.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Alle schade en defecten in de gemeenschappelijke delen, zoals de inkom, de gang of traphal, worden altijd door de verhuurder hersteld. Als schade te wijten is aan ouderdom of overmacht zijn herstellingen aan de gemeenschappelijke delen ten laste van de verhuurder. Voor alle andere herstellingen moeten de huurders die gebruik maken van de gemeenschappelijke delen betalen. Op het einde van het jaar krijgt u van de verhuurder een afrekening van de kosten.  BMH

!! Meld schade of defecten in de gemeenschappelijke delen op tijd aan de verhuurder.

 

3.2 Liften

Onderhoud

De BMH heeft een bevoegde firma aangesteld die instaat voor het keuren en testen van de liften. De liften worden regelmatig gekeurd en volledig getest volgens de wettelijke bepalingen.
 

Opgelet!
Gebruik de lift niet om te verhuizen. Schade in de lift is immers ten laste van de huurder

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
De lift werkt niet zoals het hoort  BMH
U zit geblokkeerd in de lift  Via het communicatiesysteem van de lift contacteert u rechtstreeks de liftfirma die u komt bevrijden

 

3.3 Koepels

Onderhoud

Opgelet!
Open nooit de veiligheidskoepels in de gemeenschappelijke delen.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Voer nooit zelf een herstelling uit aan de koepels, maar neem contact op met de BMH  BMH

 

3.4 Binnen- en buitenverlichting

Onderhoud

Reinig om de zes maanden de lampenhouders aan de voordeur, het terras of het balkon van het appartement met een licht vochtige doek.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Voer nooit zelf een herstelling uit aan de verlichting, maar neem contact op met de BMH.  BMH

 

3.5 Brievenbussen

Onderhoud

Laat de gratis weekbladen en reclamefolders niet in de inkom slingeren.

Tip:

Kleef een sticker op de brievenbus als u geen reclamedrukwerk of gratis weekbladen wil ontvangen. Deze sticker is te verkrijgen in het stadhuis of bij de gemeentelijke diensten in de deelgemeenten.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Meld schade aan de brievenbussen zo vlug mogelijk aan de BMH  BMH

 

3.6 Parlofoon

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Meld een defect aan de parlofoon aan BMH Six

 

3.7 Fietsenberging

Schade veroorzaakt in de (fietsen-)berging is ten laste van de huurder, tenzij veroorzaakt door normale slijtage.

Onderhoud

Opgelet!

Plaats geen meubels, toestellen of huisvuil in de fietsenberging. De kosten voor het verwijderen ervan zijn ten laste van de huurder.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Voer zelf nooit een herstelling uit in de gemeenschappelijke fietsberging, neem contact op met BMH  BMH

 

3.8 Ondergrondse parking – gemeenschappelijke garage

Onderhoud

Opgelet!

Plaats geen meubels, toestellen of huisvuil in de ondergrondse parking of gemeenschappelijke garage. De kosten voor het verwijderen ervan zijn ten laste van de huurder.

U mag nooit brandbare materialen opslaan in de ondergrondse parking of gemeenschappelijke garage.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Voer zelf nooit een herstelling uit in de ondergrondse parking of gemeenschappelijke garage, neem contact op met BMH  BMH

3.9 Afvoerbuis

Onderhoud

Opgelet!

Giet nooit olie of vetten in afvoerleidingen. Dat kan voor verstoppingen zorgen.

Herstelling

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Neem bij een lek of verstopping in een gemeenschappelijke afvoerleiding neem onmiddellijk contact op met BMH  BMH

 

3.10 Centraal afzuigsysteem

Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
Is er  een probleem met de centrale afzuigsysteem in het appartement? Probeer nooit zelf de herstelling te doen, contacteer BMH  

 

De herstelling is ten laste van de BMH. De huurder mag nooit de afzuiginstallatie volledig uitzetten. En de huurder mag nooit de afzuigmonden dichtdraaien of afplakken, waardoor ze niet meer gebruikt kunnen worden.